Sport for fun (Futsal-Football)

Apa hal lak aku nak cite pasal futsal atau bola sepak..ramai je tahu main game ni kan. After all sukan aku suka main, futsal memang la the top one..Tapi common je bagi orang lain gak. Semua pun suka kan, pasal apa aku tak tahu.Tapi Malaysia still rank 150 ke atas gak. Solution..biarlah FAM yang fikir fikirkan..

My History

Time kecik kecik dulu ni la game aku selalu main petang petang... Selalu kena buli je jadi defence pasal tak terer..Haha.Tapi aku main ajelah..Banyak gak kenangan sedih dari gembira. Bila ada match selalu kena panggil untuk cukupkan korum je..pastu jadi substitute je tak masuk masuk...Tapi ni kisah lama..Sampailah aku tukar sukan ke softball baru aku tahu bakat aku kat mana..

Goalkeeper..Ni la position paling sesuai untuk orang berkelebihan tangan dari kaki cam aku, Ni pun classmate aku yang cungkil. Tak sangka aku clean sheet, sampai kat final baru aku bolos 4 terus.Haha..tapi time tu aku tak ada spirit dah pasal dah confirm bawa balik medal..Haha. Sorry ek team.

Then aku continue join budak budak kampung aku form satu team futsal dah aku terus jadi keeper utama.Siang malam practice, join tournament besar besar. Tapi sayanglah management team tak beberapa bagus..tak penah la gi jauh sampai menang. Dalam masa sama ada gak team lain invite play untuk main dengan diorang free..So aku join lah.

Tapi aktiviti ni stop camtu bila aku masuk alam pekerjaan. Just main main petang je..aku pun no longer jadi keeper je..Boring seh rupanya. Lagi lagi kalau main untuk fun kan. Cam kena buli je kalau jadi keeper time tu. Nasib lah kampung aku ada padang,walaupun hanya bergol kan tiang pun dah cukup bagus..tak perlu ada keeper. Everyone can score goal.Cuma ni pun tak lama, padang di amik pihak berkuasa untuk dijadikan tempat parking.Sedihkan..So aku cam resign terus la sukan ni, tak ada geng lagi.

Point

Bila aku pusing pusing Shah Alam ni banyak gak padang kosong dan complete dengan tiang gol.Cuma aku tak dapat cari geng untuk guna kelebihan ni. Kena tukar tempat kerja besar sikit kut baru jumpa geng balik.. Ni kalau budak2 brickfield ada padang ni mahu berkampung balik..

Agak agak ada ke orang nak main bola/futsal dengan totally strangers je..untung apa kalau main free hari2..badan pun sihat. Anyway aku dah start main bulanan dengan budak budak sekolah aku.Semua dah kahwin lama, so amik kesempatan lepak dengan member2 dengan alasan berfutsal.so sedikit sebanyak hilanglah sangap main bola ni sikit..Bye

Comments