Kenapa bayar untuk Bersukan

Baru baru ni ada member office tanya aku why you pay money to torture yourself??. Act, dia sebenarnya refer ke marathon viper challenge yang aku and dak2 ofis lain masuk bulan 11 ni. So rasanya tak lengkap lagi blog aku pasal sukan yang aku tulis. Kena la tambah sikit sikit lagi gamaknya.

Berbalik ke soalan member office aku tadi, maka jawapan aku we pay for their facility. Diorang sediakan track, baju,medal untuk kita enjoy the game. Second, untuk uji limit badan. What we can do and what we can force our body to do. You tak nak body you lembik cepat dalam umur 40, you better do something training.

Well, aku tahu harga maraton competition ni agak mahal. Sekali masuk 50 ~ 60 ringgit, so aku hanya masuk jika penganjurnya banyak dapat tajaan. Kadang kadang goodies bag dia mempunyai value lebih dari kita bayar. Dan yang penting cabutan bertuah dia pun berbaloi untuk kita tunggu. Kenapa?
Sebab aku baru sahaja menang Samsung Galaxy S5 yang sebagai hadiah utama. Berkat doa uztaz Kazim Elias suruh amalkan yang diberikan oleh mak mertua aku dan juga rezeki anak dan juga doa rakan rakan yang aku baru kenal time maraton tu. Akhirnya nasib menyebelahi aku. Syukur Alhamdulillah


.

So itulah jawapan tambahan aku why i pay money for 'not torture' but training my body which occasionally may reward something good. Haha. Walawei! By the way, 75% larian aku still yang free nya time petang petang. Bukannya dia nak buat gak kalau free pun kan. Bye.


P/S Insha allah aku ajar cam mana doa ustaz Kazim Elias ni under title dan label yang berlainan.

Comments