Bukit Broga

Dah lama aku plan nak pi Broga.Akhirnya dengan keputusan mengejut barulah boleh pergi. Hajat dihati pada mulanya ingin mendaki bukit ni awal awal pagi lagi, nak tengok matahari terbit kononnya, tetapi kalau dah kul 6.30 am ada dekat rumah lagi memang tak lah kan. Takpe pukul 7 pagi pun still consider early



Aku tahu bukit Broga ni tidaklah tinggi sangat. So niat nak exercise extreme sikit dengan berlari, tapi penat gak weih.haha. Ada lah gak altitude yang sedikit curam, tercungap cungap gak lah. Adik adik aku dah mengeluh dah. Tapi at least semua masih boleh mendaki lagi..nyesal pandang rendah Broga ni.Hehe



Waktu kitaorang nak pergi ni, aku dapat tahu Bukit Broga ni terbakar. Ingat di tutup sementara. Nasib lah ada blogger lain bagitau dia dah panjat 1 week after that dah okay. Rumput or lalang pun dah tumbuh balik. Tapi kurang lawa cam biasa ajelah.




Korang kena sampai dekat sini barulah consider dah panjat habis bukit Broga ni. Menuju puncak..400m dari paras laut.Kinabalu 4000m lebih doh. Tak larat naik Broga tak payahlah naik Kinabalu tau..Dari sini gak cam ada laluan ke Gunung Tok Wan, lain kali ajelah kut..Okaylah. Hope Broga ni boleh jadi activity bulanan aku, pas ni aku dah banyak join trail run. Kena practice track berbukit lak macam ni. Bye

Comments