Cerita Tentang Zuriat - Part 5 - Rawatan Islam

Rawatan Islam

“Hafeez, kau tak try rawatan islam? Rupa rupanya Wife aku tak mengandung selama ni sebab kena sihir”

Ni lah ayat member office aku bila dia nak announced wife dia pregnant. Member aku ni sebenarnya based dekat laboratory pada mula start kerja tetapi masa ni dia dah kena transfer HQ dekat 6 bulan lebih. Dah tak kerja dekat lab lagi. Cuma sayangnya wife nya gugur dalam 2 bulan. Bagi aku cerita dia ni menguatkan lagi cerita tentang badi lab aku ni. Memang susah nak dapat anak bila kerja berhadapan dengan panas.

Tapi aku dengar je lah cakap dia. Try jugalah rawatan islam ni. Bukan sebab aku takut aku or wife aku kena sihir tapi sebab aku nak minta doa atau nasihat dari uztaz uztaz ni. Lagipun Pusat Rawatan Islam ni ada banyak dekat Shah Alam. Yang aku pergi adalah Pusat Rawatan Darussyifa’ Seksysen 11 dan Pusat Rawatan Dharul Thibun Nabawi Seksyen 8.

Pusat Rawatan Darussyifa’

Yang seperti korang tahu, pusat rawatan Darussyifa ni diasaskan oleh Tuan Guru Dato’ Haron Din. La ni beliau dah jadi Mursyidul Am PAS mengantikan Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz. Time kami pergi buat treatment ni, Dato’ Haron Din takdelah, anak buah beliau pun cukuplah. Mula mula sampai kami kena isi satu form. Dalam form ni, dia minta kami beritahu masalah kami dulu. Of course la masalah kami zuriat kan. Manalah tahu kalau ada pun jin dalam badan pulak kan.

Sampai giliran kami, kami pun explain lah pasal masalah kami dekat seorang uztaz ni. Dia pun baca doa (tak silap aku macam nak detect saka ke jin). Selepas selesai je doa (check up kut??) aku dan wife aku tak rasa pape pun. So uztaz tu rasa kami ni clean dari segala sihir ataupun saka. Kami pun bersyukur lah sebab tak ada benda benda ni tapi dalam hati rasa apa lagi la problem nak dapat anak ni. Cuma dia minta kami membanyakkan buat solat tahajud, taubat dan hajat. Insyallah tuhan lagi dengar doa kita. Suatu perkara yang nampak senang untuk diamalkan tetapi liat untuk dilaksanakan. Tentang bayaran, Darusyiffa tidak mengenakan bayaran. hanya derma ikhlas diterima untuk pembangunannya.

Pusat Rawatan Dharul Thibun Nabawi

Sebulan selepas lawatan ke Darusyiffa’ dan atas nasihat rakan aku (rujuk first paragraph – dia pergi dekat sini rupanya), maka kami pergi  ke Dharul Thibun sebagai ikhtiar kedua kami dalam mencari penyelesaian malasah kami ni. Pusat Rawatan Dharul Thibun Nabawi dibimbing oleh Uztaz Ahmad Dusuki. Dari survey from website, apparently Dharul Thibun lebih ke arah  rawatan disebabkan ganguan jin dan sihir.

Proses disini lebih kurang dengan Darusyiffa, bila kami dah berjumpa dengan uztaz tu pun sama step nya Cuma tambahan macam picit ibu jari kut (dah lupa sikit). Then dia Tanya ada rasa sakit tak, sebab dia picit cam agak kuat aku dan wife aku sebut sakit. Tapi dari situ Uztaz ni conclude ada sedikit gangguan syaitan or saka dalam badan kami. Allahu Alam, terpulang pada kami juga untuk percaya atau tidak.

Apa yang lain, Uztaz ni suruh kami sentiasa baca ayat ayat Ruqyah atau mainkan bacaan ni dirumah menggunakan radio supaya jin syaitan ini jauh dari kami. Ada rasanya dia jual CD tapi aku beli minyak zaiton je. Mana aku ada CD player dekat rumah. Hehe. So download dekat youtube je. Tentang bayaran pun sama dengan Darusyiffa’. Free dan hanya derma ikhlas diterima.

Kesimpulan


Aku memang sangat percaya akan perkara ghaib ini tapi takdelah sampai taksub yang kami betul kena gangguan jin ni sampai tak mengandung. Pada mulanya wife aku memang resah bila diceritakan tentang saka saka ni, maybe sebab ada family issue dan takut melekat dekat kami. Setiap malam kami mendengar ayat ayat ruqyah ni, ada masa aku baca juga. Alhamdulillah tidur aku jadi senang bila mendengar ayat ruqyah ni. Secara tak langsung memperbetulkan sedikit sebanyak penyakit hormon aku. Untuk zuriat, mungkin rezeki kami bukan disini. To be continue…

Comments