Pecutan 5km di KPJ Run

Gebang sangat tajuk but something aku nak show-off.Haha..Di sinilah aku break record 5km aku. Selalu range aku dalam 31 ~ 32 minit untuk 5km, tetapi time ni aku berjaya maintain pace 5 minit 40 minit per km yang terus pecahkan rekod personal dengan 28 minit per 5km. Tepuk tangan diri sendiri.Haha

Oklah.Rasanya KPJ baru lagi dalam organise event marathon macam ni. At first bagi aku rasa agak mahal memandangkan 45 hinggit untuk 5km dan 65km untuk 12km (actually so-so, baik aku lari dekat tasik je, free). Nasib baik ada lucky draw. Boleh lah enjoy-enjoy sikit. Tapi jarang aku tengok 5km ada winner prize juga. Bagi aku, memang mimpilah untuk aku naik podium untuk 10km, 21km or 42km. Depa pace standard bawah 5 minit...Tapi untuk 5km who know? Semua yang power-power takkan nak masuk 5km je kan. So basically, aku ada chance.

Haha. Set mind and keep training. And the result as expected. Aku break personal rekod tapi tak menang lah akhirnya. Anyway aku still top 10 or maybe belas2 lah. Kalau aku lari kategori perempuan dah dapat nombor 2 dah.Haha..Nak MENANG CMNER..KENYA PUN MASUK 5KM.
Tapi aku sangat happy. Next time hopefully penganjur lain pun organize event camni.cuma taknak foreigner masuk kategori rendah rendah ni je lah Or biar takyah langsung..



Best thing about this event, hadiah dia biasa je tapi organiser dan MC dia pandai handle event. Dari 2000 orang join event, time luck draw tak sampai 100 pun.Haha. So dapat lah juga bawa balik sedikit buah tangan hasil kesetiaan menunggu sehingga saat akhir. Bye


Comments