Impian Orang Lain

 Haha.cam gegurl la pula tulis tajuk cmni. Dah kenapa blog camni. Tak rock la brother.haha.

Takdelah..kadang2 nak luah perasaan susah kt depan orang. Tak kira la bini ke..parent ke or kawan2 ke sama je. Nampak cam dengar..tapi betul2 dia dengar cam orang baca khutbah. Takde respon langsung. Baiklah tulih blog.

In fact aku tak depress pun..tapi aku ada big dream. Nak tinggalkan legasi. Legasi camne tuh..legasi yang sama level macam Ikea, macam Mark Zuckerberg,  wow. Ni semua orang pun nak ultimate dream macam ni. Tapi kalau ikut jalan yang aku pilih tu bukalah kekayaan tu..tapi starting point tu.

Starting point diorang mereka2, buka kedai kecik2..fokus nak build up bisnes modul diorang tu. sebenarnya diorang struggle juga tu..tapi bagi aku Allah dah tunjukkan jalan masing2. Ada kawan yang boleh sepakat.. sorang tunjuk idea sorang pula pi cari modal. Dan lepas tu sama2 bisnes sampai level tak terbayang dah ni.

Rata2 kawan aku kenal memang minat keja je. Masing2 cita2 lain2 kan.. rasanya wife aku lagi sempoi nak jadi suri rumah berjaya besarkan anak sendiri je.hahahah. stress keja rasa katanya. By the way, apa yang dia nak so far dapat je..mungkin dibelakang isteri yang cmni terdapat seorang suami yang sentiasa menunaikannya. 

Dia kata nak anak.. Alhamdulillah. Cepat Allah makbulkan

Nak katil baru..dia beli aku pasang.haha. terus teringat cita2 aku nak buka bengkel sbb aku memang minat nak design2 ni.  Nak buka bengkel untuk buat kreatif furniture dan building system. WOW..dari normal use, security system dan fire system. Sembang.haha. Percaya tak aku angkat set katil ni sorang2 dari luar apartment aku sampai dalam. Berat seh.haha


Sebenarnya aku sembang je dream aku dengan semua orang. Dan aku juga mencari2 sebuah tapak, bengkel atau kedai yang mampu aku miliki dan main2.napelah tak jumpa2. Aku tengok abang aku takdelah minat teknikal pun. Keja kilang pun blah. Tapi end up dia ada kawan yang buka bengkel yang dia boleh lepak hari2 kt situ dan keja part time. Dan kenapa aku lak yang susah bila diri sendiri dah ada dream tu. Keja pun dah lebih kurang..teknikal dah banyak tahu..emmmm. 

Cuba munasabah diri sebenarnya balik. Mungkin Allah ada perancangan yang lebih baik kan..who know.

Untuk aku, sekarang ni aku memang all out keja. Not for money but mostly tanggungkawab keja. Masa memang yilek untuk diri sendiri sebab keja aku sekarang ultra susah...Perhaps skrg ni fokus je membesarkan anak sambil cuba habiskan novel2 aku. Siapa tahu kan..novel ni yang ubah habis2 an life aku. Final dream is Total Dakwah.

Eventually, aku pun pelik kenapa aku pelik.haha. Night. 


Comments