Cerita Hanans : Nak marah anak

Hi semua, lama tak dapat type apa2.. Nak type dekat ofis. Xde masa.lagipun diorg block file photo. So x nampak apa Sgt time develop page.. Ops time keja, keja la kan. Nak type kt rumah pula, nk kena on laptop. Assistance dah ramai kt rumah..haha. Assistance yang memberhentikan keja sbb Nak layan kerenah semua. Jarang2 la dapat habiskan apa yang ingin dikongsikan. 

So now aku dah beli phone baru, purpose aku pun Nak writing blog dekat phone je. Harap boleh post banyak cerita lepas ni. So apa yang aku Nak kongsikan pun.. Haha. Teknik marah anak secara layman. Haha. 

Actually x ada Teknik pun.. Aku rasa aku seorang ayah yang biasa saje. Piki2 rasa macam ada banyak strategic utk train anak2 aku jadi apa yang aku or lain Nak kan. Tapi to be Frank, budak2 lagi bijak buat apa yang diorg inginkan. Haha. Manjang aku ngan bonda dia x bleh menang dgn diorg ni. Lagi2 semua dah panda cakap.. Cuma kekadang untuk aku, kita kena tunjuk kita marah kan anak. Sebab cara lembut aku risau lead kepada kenaikkan lemak yang agak mendadak. And takut2 tak masuk ke hati bila perbuatan tu terang2 salah. 

Dah tu.. Apa yang aku buat. Haha actually kadang2 clueless juga. Tengok selebritis jaga anak2 macam xde masalah langsung.. Ke semua tunjuk part yang baik je. Hehehe. Dan aku jumpa banyak meme dalam 9gag untuk parenting. Haha. Of course la funny side tu ada.. Dan aku assume ni perbuatan yang zama je utk 75% parent Di dunia. 

Biarkan meme explain segalanya. Haha

Hah.. Walaupun anak aku semua girl. Ni la Teknik paling berkesan bila semua taknak dengar cakap. Haha. Tapi dia pun sesuai pakai kt rumah je. Ni time pukul 1 pagi x tido2 lagi. Aku ni pun dah terjaga 3,4 kali tgk diorg melompat2 lagi. 

Tarik nafas dalam2... Tiiiiiidoooooor!!!! Semua terus automatik baring. Tido tak pun. Haha. Lepas 5 minit, diorg melompat2 balik


Yeke 33%.haha. Ni biasa bila g rumah saudara mara, open house ke.. Tiba2 semua buat perangai. Hahahaha. Orang Tengok aku dah jadi cmni kut.. Aku tgk org lain rilek je. Maklumlah sepupu ke kekawan anak sorg dua je. Bagi gadjet dah senyap. Aku 3 org.. Pening gak tu Nak bagi ipad sorg satu. Haha. Share dah la xnak. Kt rumah boleh plak dengar cakap aku kongsi gilir2 main ipad.. Ni kt luar rumah. Ngade2 kali 8.


Well, meme ni bulan utk aku. Haha. Kesian lamanya aku train. Rasa ya parenting at home ni sama dengan parenting kt public. Hahahaha. Dah tu, asal jalan Je menangis. Tu yang bini aku selalu tinggal aku kt rumah, dia g shopping barang rumah. Dalam setengah jam, bergilir2 nangis. Tak nangis kalau pegi playground je.  Jalan bawa seorang baru lah OK. Haha. Baru diorg xde partner sparring agaknya. 

Sebab apa aku tulih entry ni.. Haha. Nak bagitau kat anak aku jadi org berguna bila besar nanti. Di sebalik perangai korang yang mencabar ilmu perkungfufan abah bonda.. Abah bonda syg Sgt kt korang. Abah bukanya luahkan perasaan pun. Haha. Sekadar nukilan untuk dikongsikan. 
Moga2 korang sentiasa dilimpahkan rahmat Allah dan sentiasa sihat, kuat dan panda sampai korang semua berdikari sendiri. 

Ps: nanti jumpa meme yang menarik sy up lagi. Hehe

Comments